BESZÁMOLÓ
ALDEBRŐ KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATÁNAK
NÉGY ÉVES TEVÉKENYSÉGÉRŐL
ALDEBRŐ, 2010. szeptember 16.
FARKAS LÁSZLÓ MÁRTON
POLGÁRMESTER
Az elmúlt négy esztendőben végzett munkáról szóló beszámolót a népességi adatok elemzésével kezdjük. Sajnálatos tény, hogy a község állandó lakosainak száma évről évre csökken. Az elmúlt 20 évben a legnagyobb létszám 819 volt, a 2010. január 1-jei lakosságszám 729. Az elmúlt négy évben 25 fővel csökkent a létszám a természetes fogyás – a születések és a halálozások negatív egyenlege – miatt.
Születések száma: | Halálozások száma: |
2007: 4 | 2007: 13 |
2008: 4 | 2008: 11 |
2009: 9 | 2009: 9 |
2010:3 | 2010: 7 |
A korosztályi összetételt az alábbi táblázat mutatja:
időszak | áll. lakosság | 0-7 év | 8-18 év | 19-60 év | 61. évtől |
2007.01.01. | 754 | 48 | 98 | 408 | 199 |
2008.01.01. | 741 | 33 | 96 | 419 | 183 |
2009.01.01. | 729 | 44 | 98 | 410 | 177 |
2010.01.01. | 729 | 43 | 95 | 411 | 180 |
A 2006. október 1-jén megválasztott képviselőtestület október 12-én tartotta alakuló ülését. Az előző ciklusokban követett gyakorlat szerint hozzákezdtünk a 2007-2013 közötti időszak programjának összeállításához, igazodva az Új Magyarország Vidékfejlesztési Programhoz. Az intézményektől, civil szervezetektől is kértünk javaslatokat. A programot több fordulóban tárgyaltuk, 2007. február 1-jei ülésünkön elfogadtuk.
A képviselőtestületi ülések kivétel nélkül határozatképesek voltak és érdemi munkát folytattak, a legfőbb szempont mindig a település érdeke volt.
A lakosságot időben tájékoztattuk az ülésekről, hirdetőtáblákon, hangosbemondón, honlapon.
Adatok a képviselőtestület működéséről:
2007. | 2008. | 2009. | 2010. | |
Ülések száma | 8 | 10 | 9 | 6 |
Határozatok száma | 91 | 90 | 114 | 45 |
Rendeletek száma | 12 | 9 | 14 | 8 |
Képviselők részvételi aránya | 96% | 96% | 95% | 93% |
Együttes ülések száma | 6 | 6 | 5 | 3 |
Együttes határozatok száma | 39 | 31 | 14 | 7 |
Együttes rendeletek száma | 1 | 1 | 1 | – |
A legfőbb célkitűzés a település működőképességének megtartása, az intézmények színvonalas működtetése volt.
Az alábbi táblázat bevételeinket és kiadásainkat tartalmazza:
adatok eFt-ban
2007. | 2008. | 2009. | 2010. I. félév | |
Bevételek | 187.925 | 221.233 | 219.662 | 111.835 |
-ebből állami+SZJA | 133.091 | 154.937 | 147.246 | 66.059 |
Saját bevételek | 54.834 | 66.296 | 72.416 | 45.776 |
Kiadások | 181.721 | 212.283 | 208.875 | 109.080 |
– ebből bér | 91.723 | 127.622 | 126.147 | 64.282 |
Bár látszólag nem csökkent jelentősen az állami normatíva, de az infláció és energiaáremelések miatt a működési kiadások mind kisebb hányadára nyújtott fedezetet. A kiadásokon belül megnőtt a bérre fordított arány, – míg 2007-ben ez 50,5 % volt, 2009-ben 60,3 % – mindez annak ellenére, hogy nem volt a ciklusban, a közszférában béremelés. Folyamatosak voltak gazdálkodási nehézségeink, évről évre nőtt a kifizetetlen számlaállomány, s ezzel kiszolgáltatottságunk.
Tovább nehezítette a helyzetet, hogy nem mondtunk le a fejlesztésekről, fejújításáról, azok önrészének előteremtése nem volt könnyű feladat.
Pályázatokból szerzett források
Év | Pályázat megnevezése | Kapott összeg | Pályázati cél |
2007. | |||
ÖNHIKI | 12.650 eFt | Működési célú | |
Működésképtelen önk. tám. | 5.000 eFt | Működési célú | |
Átvett pénzeszk. felhalm. célra (fejezeti) | 5.400 eFt | Gondozási Központ felújítása | |
LEADER+ tám. előleg | 1.427 eFt | Rácz Pál Emlékszoba, Szüreti nap, Gyermekek a Tarna mentén | |
Közoktatási Közalapítvány (óvodai és iskolai pályázat) | 200 eFt | Működési célú | |
2008. | |||
Közoktatás fejl. célok | 2.700 eFt | Iskolai,óvodai eszk. besz. | |
ÖNHIKI | 50 eFt | Működési célú | |
Működésképtelen önk. tám. | 4.000 eFt | Működési célú | |
LEADER+ tám. | 3.850 eFt | Rácz Pál Emlékszoba, Szüreti nap, Gyermekek a Tarna mentén | |
Közoktatási Közalapítvány (iskolai pályázat) | 230 eFt | Működési célú | |
2009. | |||
ÖNHIKI | 551 eFt | Működési célú | |
Működésképtelen önk. tám. | 3.500 eFt | Működési célú | |
TEKI Közbiztonsági fejl. feladat támogatása | 594 eFt | Térfigyelő kamera beszerzés, beüzemelés | |
Közoktatás fejl. célok | 1.477 eFt | Iskolai, óvodai eszk.besz. | |
ÁROP pályázat | 3.640 eFt | Körjegyzőség szervezetfejlesztése | |
KIHOP | 250 eFt | Teleház inform. fejlesztés és képzés | |
Fűkasza pályázat | 300 eFt | Fűkaszabeszerzés | |
Közoktatási Közalapítvány | 150 eFt | Működési célú | |
2010. | |||
Működésképtelen önk. tám. | 2.500 eFt | Működési célú | |
TEKI (közbiztonság) | 892 eFt | Közúti radaros sebességkijelző | |
KIHOP | 750 eFt | Teleház inform. fejlesztés és képzés | |
Közoktatási Közalapítvány | 380 eFt | Működési célú | |
VIS MAIOR | 1.674 eFt | Árvízi védekezés |
Az önkormányzat vagyona nem csökkent.
Rendelkezünk 2.830 eFt ELMIB részvénnyel.
A kárpótlás során megszerzett 38 ha erdő is hozott szinte minden évben kisebb-nagyobb bevételt.
Intézményeink fenntartása még nehezebb lett volna a társulások nélkül.
A Füzesabonyi Kistérség Többcélú Társulása keretében 11 kötelező feladatot látunk el, megfelelő szakembergárdával.
A Tarnavölgye Általános Iskola négy település tanulóit látja a székhely Aldebrőn és két tagiskolában (Kápolna, Feldebrő).
A Tófaluval közös óvodafenntartó társulásunk ez év augusztus 31-től Kápolnával és Erdőtelekkel bővült. Ezen társulást is motiválta, hogy jelentős kiegészítő normatívához jutunk, amely a munka színvonalának emelésére fordítható (képzés, eszközbeszerzés). Ugyanakkor azt tapasztaljuk, hogy bizonyos társulások támogatása évről évre csökken. A rendszerváltás után szorgalmazták a körjegyzőségek létrehozását külön normatívával, ami most is megvan, de arányait tekintve töredéke a költségeknek. Esetünkben 2008-hoz képest 3 millió Ft-tal kevesebb a támogatás.
I.
Az óvodai gyermeklétszám az elmúlt ciklusban fokozatosan csökkent. Ez volt a fő oka, hogy a felújítására, energiatakarékosságot biztosító korszerűsítésére beadott 3 pályázatból valamennyit elutasították, mert döntő szempont volt a növekvő gyermeklétszám. Saját erőből kisebb felújításokat végeztünk.
A szakmai munka színvonalas.
Az iskolatársuláshoz 2008-ban csatlakozott Kápolna, 2009-ben pedig Feldebrő. A tanuló létszám 280.
Az aldebrői iskolában eredményes pályázatok révén jelentős eszközbeszerzés történt (számítógépek, egyéb eszközök), kiépült az iskolarádió. Az iskola oktató-, nevelőmunkája megelégedésünkre szolgál, az országos szaktárgyi felmérések szerint a kistelepülési kategória átlagánál magasabb színvonalon teljesítenek tanulóink, s jól megállják helyüket a középfokú intézményekben.
Anyagi nehézségeink ellenére, minden tanévben közel 1 millió Ft-ot fordítottunk tehetséggondozásra, a 7-8. osztályosok középiskolába való felkészítésére. Évente fizettünk tanévkezdési támogatást.
A felsőoktatási intézményben tanulók közül 10-15 főt részesítettünk a Bursa Hungarica ösztöndíj keretében anyagi támogatásban.
A közművelődés bázisa az ÁMK és a Népház.
A könyvtár iskolai és közkönyvtári feladatokat is ellát, szerény technikai fejlesztést valósítottunk meg, részben pályázati forrásból.
Sikerült néhány színvonalas gyermekelőadást hoznunk a településre (bábszínház).
Minden évben megrendeztük a Debrői Hárslevelű Ünnepét, a Debrői Hárslevelű Szüreti Napokat egyre több érdeklődővel, színvonalas, látványos programokkal.
A Népház elsősorban a fiatalok bázisa, a klub kulturált körülményeket biztosít számukra. A Szélkiáltó néptáncegyüttes is itt tartja a próbáit. Több községi és kistérségi rendezvény, képviselőtestületi ülés székhelye is.
A község alapításának 265. évfordulójára elkészült az Aldebrő község történetét feldolgozó könyv bővítése és német nyelvre is lefordíttattuk. Sajnos a kiadásra anyagiak híján csak most kerülhet sor. Még ez évben kiadásra kerülhet a születési, házassági és halotti anyakönyvek adatait tartalmazó CD is, amelyre sokan várnak.
A LEADER+ program keretében pályázati forrásból kialakítottuk a Rácz Pál Emlékszobát és Tarnamenti Hozományok címmel a 9 települést bemutató színes kiadványt adtunk közre, illetve a Helytörténeti Kiállítás anyaga is bővült levéltári dokumentumok bemutatásával.
Bővültek testvérkapcsolataink is, 2007-ben Mezőgecsével (Kárpátalja), 2009-ben Dobóruszkával (Felvidék) kötöttünk testvértelepülési megállapodást közösen a Német Nemzetiségi Önkormányzattal.
Nagyon fontosnak tartottuk, hogy a Trianoni határokon kívül élőkkel együttműködjünk, erősítsük összetartozásunkat.
Az önkormányzat által létrehozott Aldebrőért Alapítvány kuratóriumi elnöke változott, működésük rendszeres, forrásaikból különböző programokat támogatnak.
50 példányt vásároltunk községünk szülöttének, Zámborszky Lászlónak a verseskötetéből, s író-olvasó találkozó keretében mutattuk be.
Településünkön nagyon szerény a sportélet. A Debrői Hárslevelű Kispályás labdarúgó csapat elszánt tagjai rendszeresen részt vesznek kupákon, szépen gyarapodik az általuk megszerzett serlegek száma. (A versenyeken való részvételük anyagi feltételeit biztosítjuk.)
Az Ifjúsági és Szabadidősport Klub alkalmanként szervez kerékpáros programokat.
A téli időszakban – az elmúlt év kivételével – a tornateremben hetente két alkalommal biztosítottunk sportolási lehetőséget.
Bővítettük az iskola melletti és Vörösmarty úti játszóteret és igyekeztünk megfelelni az EU-s szabványnak.
Közösségi, családi programokhoz az itt élők rendelkezésére állt a Horgásztanya, de a környező településeken működő cégek is igénybe vették.
II.
Valamennyi esztendő tervében szerepelt az egészségügyi szűrővizsgálatok szervezése, ilyenekre sajnos kevés alkalommal került sor.
Támogattuk a Mátrai Állami Gyógyintézet Szűrőbusz projektjét, amely sokat javítana a helyzeten. Az orvosi ügyelet működését biztosítottuk az OEP forrás kiegészítésével.
Megfelelő színvonalon biztosítottuk az egészségügyi alapellátás feltételeit. 2007-től a Védőnői Szolgálat is vállalkozási formában működik.
A településen élő munkanélküliek közül évente 10-12 főnek biztosítottunk foglalkoztatást.
A feladatok jellegéből adódóan elsősorban férfiaknak.
A 2009-ben átalakult gyakorlatnak megfelelően elkészítettük a közfoglalkoztatási tervet, s minden új lehetőséget kihasználtunk így iskolai gondnokot, gyermekfelügyelőt, pályázati referenst is alkalmazunk, ők valamennyien pályakezdő munkanélküliek.
Mindig komoly figyelemmel voltunk a nyugdíjasokra.
Az ÉMOP forrásból felújítottuk, korszerűsítettük a Gondozási Központot, a mely a nappali szociális ellátás mellet közösségi programok helyszínéül is szolgál, de itt működik az idén 15 éves nyugdíjas klub, akik a közélet aktív szereplői, ha kell, főznek vagy derelyét sütnek, színdarabot mutatnak be.
A szolgáltatások köre bővült a jelzőrendszeres házi segítségnyújtással, ami az idős embereknek biztonságot jelent, s nem kényszerülnek megszokott környezetük elhagyására. 2009. óta a szociális feladatokat az 5 települést összefogó füzesabonyi székhelyű társulás keretében látjuk el kényszerűségből, mert a kiegészítő normatívákhoz csak így jutunk hozzá.
A nehéz gazdasági helyzet miatt nőtt a szociális támogatásokra szorulók száma. Ezen feladataink ellátásában az elmúlt négy évben is kiváló segítőnk volt a Szociálpolitikai Társadalmi Bizottság, akik nagy szakértelemmel, lelkiismeretesen végezték munkájukat.
III.
A folyton növekvő energiaárak miatt próbáltuk kidolgozni az energiafelhasználás csökkentésének módjait. Pályázatainkban – óvoda felújítás, kisléptékű infrastruktúrafejlesztés, útfelújítás, közvilágítás korszerűsítése – ezeket szerepeltettük, sajnos támogatást nem kaptunk.
Megváltozott a kommunális hulladékkezelés is, a 84 település alkotta Heves megyei Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás Hejőpapiban megépíttette a hulladéklerakót. A helyi lerakókat, így az aldebrőit is be kellett zárni. Rekultivációjukra a Társulás ez évben pályázatot nyújtott be.
Ugyancsak a társulás pénzéből készülnek a települési Hulladékgazdálkodási tervek.
A szennyvízhálózat kiépítése a legfontosabb célok között szerepelt.
13 év után ez évben végre pozitív döntés született és a szerződés aláírása után megkezdődhetnek az előkészítési munkák, a közbeszerzés kiírása.
Megalakult és bírósági bejegyzésre került a Káli Kistérség Víziközmű Társulata, amely a 4 milliárdos beruházást lebonyolítja.
A Tarna meder a depónia elhanyagoltsága miatt (mederelfajulások, partfalelmosás, a depónia magassági hiánya, bedőlt fák a mederben, torlaszok) nehéz napokat éltünk meg főként 2010-ben.
Leveleinkben írtakra – amelyeket évente elküldünk az ÉKÖVIZIG-nek – érdemi intézkedés nem történt, mivel nincs rá pénz. Ez év februárjában kértük, engedélyezzék a mederből a fák, bokrok kivágását. Kérésünket elutasították. A medertisztítással talán kisebb problémát okoztak volna az idei májusi, illetve júniusi árhullámok. Levonulásuk után helyszíni bejárást tartottunk és jegyzőkönyvben rögzítettük az elvégzendő munkákat sürgősségi sorrendben.
A polgármester a Tarnamenti Kistérségi Területfejlesztési Társulás elnökeként a 10 településsel közös fórumra hívta Aldebrőre az ÉKÖVIZIG szakembereit, amelyen részt a 6. sz. választókerület országgyűlési képviselője is. Központi forrásból 22 millió Ft várható ezen Tarna szakaszon a legsürgetőbb munkák elvégzésére, köztük Aldebrőn a vízlépcső feletti szakaszon három helyen is elmosott depónia pótlására, a magassági hiány megszüntetésére.
Az elmúlt években a Tarna torkolat közelében a Kígyós patak medre feltöltődött. Már 2004-ben is kértük a kezelőjét (ETAVITA) a kotrási munkák elvégzésére legalább 500-600 m-es szakaszon. Anyagiak híján ez a mai napig nem történt meg.
Településünk a Füzesabonyi Kistérséghez tartozik, bizonyos hivatalos ügyek csak ott intézhetők. A vasúti személyszállítás megszűnésével az egyetlen tömegközlekedési lehetőség is megszűnt, Füzesabony autóbuszjárattal csak több átszállással érhető el, közvetlen járatot nem hajlandóak indítani.
A településen áthaladó 2417. sz. közutat a kőszállító nehéz tehergépkocsik tönkre tették. Minden próbálkozásunk hiábavaló volt, nem sikerült a vasútra terelni a kőszállítást.
Ez év tavaszán a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztériumban tartott egyeztetést követően reményt láttunk a falvainkon átzúduló kamionok számának csökkentésére. 21 millió Ft-ot biztosítottak a verpeléti rakodó kialakítására, a pálya megerősítésére. Sajnos a község (Verpelét) önkormányzata ezt a változatot nem fogadta el. Megvalósulása esetén a Kisnánai bányából Kálba elszállított és ott vagonokba rakott kőmennyiséggel – 200-300 ezer tonna – kevesebb jutott volna közútra.
Települési útjaink állapota sem mindenütt megfelelő, a kátyúzásokat ugyan elvégeztük, de a szennyvízhálózat kiépítése utána láttuk értelmét nagyobb felújításoknak.
A tervek készen vannak, 2009-ben pályázatot is beadtunk útfelújításra és közvilágítás korszerűsítésre. Az előzetes pontozás alapján esélyesek voltunk a pályázat elnyerésére, de a közvilágítási hálózatról kértek tulajdoni lapot és ezt nem tudtuk produkálni.
Kistérségi szervezésben egyeztetéseket folytattunk kerékpárút-hálózat kiépítésére. Sajnos pályázati forrás 4 számjegyű utakra, ami Aldebrőn is áthalad, nincs.
Bár településünk közrendje, közbiztonsága jó, hogy az is maradjon különös figyelemmel kezeltük. Biztosítottunk a körzeti megbízott részére irodát. Sajnos egyéb feladatok, s a létszámhiány miatt szolgálati ideje jelentős részét más településen tölti.
Közbiztonsági intézkedési tervet készítettünk, kiemelt célként kezelve a megelőzést. Pályázati forrásból térfigyelő kamerákat szereltettünk fel az iskolában, illetve a községházán, napelemes sebességmérőt az Arany János úton.
Lehetőségeinkhez mérten támogatjuk a 20 éve alakult Polgárőr Egyesület működését, akik rendszeresen látnak le szolgálatot, községi rendezvényeink nélkülözhetetlen közreműködői, de kistérségi feladatokban is részt vesznek.
Bővített feladatkörrel működtetjük 2010-től 2 fővel a mezőőri szolgálatot.
2008-ban egy év késéssel indult az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program, amely 2013-ig tart, uniós és hazai forrásokat biztosít vidékfejlesztési feladatokra.
Az ún. III.-as tengely célkitűzései között a vidéki örökség megőrzésére, falufejlesztésre, turisztikai fejlesztésekre, mikrovállalkozások fejlesztésére lehet pályázni.
A IV-es tengely vagy LEADER (Közösségi Kezdeményezés a Vidék Gazdasági Fejlesztése Érdekében) pedig a helyi vidékfejlesztési stratégia alapján nyújt támogatást.
A dél – hevesi térség 34 települése a Tisza-Tarna-Rima Menti Leader Akciócsoportot hozta létre.
A településünkön számtalan olyan rendezvényt, programot szerveztünk, amely arra szolgált, hogy a potenciális pályázókat kellően informálja a lehetőségekről, de egyéb eszközökkel is segítettük a lehetőségek megismerését.
Önkormányzatunk 4 évre szóló programjában szerepelt az Aldebrői Gazdaház kialakítása. A Vörösmarty úti ún. parasztbarokk épület megvásárlásával a feltételek adottak voltak a vidéki örökség megőrzésére kiírt pályázaton történő indulásra.
A pályázatok közül a legmagasabb pontszámot érte el és egyedül ez kapott támogatást, 23.644.000 Ft-ot.
A beruházással nemcsak egy jellegzetes házat mentünk meg az eldózerolástól, hanem a Népházzal összekötve rendezvények, helyi, kistérségi események helyszínéül szolgál, itt helyezzük el a Rácz Bál Emlékszobát és a Helytörténeti kiállítást is.
IV.
Tiszta, virágos falunkról eddig is elismerően szóltak az idelátogatók, az átutazók. Polgártársaink hozzáállása változatlanul pozitív, s az önkormányzat is igyekezett a közterületeket rendben tartani, virágosítani.
Többször szerveztünk környezettisztítási akciót, legutóbb az iskolások bevonásával. Évente voltak lomtalanítások. Ennek is köszönhető, hogy a külterületen nincsenek zug szemétlerakók.
A közterületek parlagfűmentesítése érdekében két darab motoros kaszát szereztünk be pályázati forrásból.
Gyakran okoz problémát – kedvezőtlen szélirány esetén – a sertéstelep bűze.
Ez ügyben többször fordultunk a Környezetvédelmi Felügyelőséghez. 2008-ban elvégezték a telep környezetvédelmi felülvizsgálatát is. A tulajdonos pályázatot nyert az EU-s szabványnak, előírásoknak megfelelő hígtrágyakezelés kiépítésére, amelynek ez évben el kellett volna készülnie.
Összefoglalva a 2006-2010 évek tevékenységét, legnagyobb eredménynek azt tartjuk, hogy sikerült a település működőképességét megőrizni. A kistérségben egyfajta tekintélyt, bizalmat szereztünk, ami a színvonalas szakmai munka mellett annak is köszönhető, hogy Aldebrőre nem a széthúzás, hanem sokkal inkább az összefogás jellemző, a civil szervezetektől az egyes emberekig mindenki azon fáradozott, hogy a maga területén valamit megoldjon.
Köszönet a falu minden lakójának, az elmúlt esztendőkben végzet közösségi munkáért.
Aldebrő, 2010.09.16.
Farkas László Márton
polgármester
Gyetvai Árpád
alpolgármester
Képviselők:
Birgenstok István
Gecse István
Helgert Balázs
Inklovics László
Macz Péter
Uzelman Zoltán
Aldebrő község önkormányzatának szerződései, kötelezettségvállalásai
I. Előző ciklusokban megkötött, változatlan tartalommal érvényben lévő megállapodások, szerződések:
- Együttműködési megállapodás a Mozgássérültek Heves megyei Egyesületével – 1990.12.17.
- Megállapodás az Aldebrői Egyházközséggel az Aldebrő Vörösmarty út 2. sz. alatti ingatlan egyházi tulajdonba adásáról – 1992.05.20. – a jogi környezet megváltozása miatt a megállapodás végrehajtása ellehetetlenült – felülvizsgálata
- Testvérközségi megállapodás Nagykenddel – 1992.10.25.
- Dr. Barabás Miklós Háziorvosi Bt-vel háziorvosi megállapodás – 1994.02.08.
- Csatlakozás az Egri Borút egyesülethez – 1999.01.21.
- Egészségház előtti terület bérbeadása Csorba Erzsébet vállalkozónak – 2000.05.18. – Csorba Erzsébet bár jelenleg nem gyakorolja vállalkozói tevékenységét nem kéri a szerződés felbontását
- Megállapodás a Lutter fivérekkel a Vörösmarty út 7. szám előtti ingatlan használatáról – felülvizsgálata indokolt
- Megállapodás – alapító okirat – Tófaluval a Közös Konyha működtetéséről – 1999.08.31.
- Csatlakozás a Gróf Károlyi György Népfőiskolai Társasághoz – 2003.03.20.
- Csatlakozás az Egri Regionális Hulladékgazdálkodási Rendszerhez – 2003.06.19.
- Együttműködési megállapodás a „Mozgásban a mozgássérültek közhasznú Alapítvány” –al – 2004.05.20.
- Csatlakozás a Füzesabonyi Kistérség Többcélú Társuláshoz – 2004.07.17.
- Fogászati Ellátási Szerződés Dr. Estók Bertalannal – 2004.12.16.
- Megállapodás a Heves Megyei Munkaügyi Központ Füzesabonyi Kirendeltségével a munkanélküliekkel való kapcsolattartásról – 2006.06.22.
II. 2006 – 2010 között megszűnt megállapodások, szerződések
- Megállapodás Tófaluval hatósági állatorvosi feladatok ellátásáról (1992.04.08.) oka: újra szabályozták a hatósági állatorvosi rendszert, így jogszabály erejénél megszűnt.
- Megállapodás Tófaluval mezőőri feladatok ellátására (1999.08.31. 9 – Tófalu egyoldalúan felmondta 2009.dec. 31-el
- Megállapodás a Mentor Humán Kft-vel védőnői feladatok ellátására – (2006.02.23.) – a felmondás oka, Kiss Krisztina védőnő visszajött GYES-ről és munkába állt – később Ő is a magán praxist választotta és vele kötött megállapodást Aldebrő és Tófalu
- Megállapodás Tófaluval egészségügyi ellátás együttes biztosításáról – mivel az egészségügy minden területe privatizált, így ezen megállapodás „kiürült”, a közös intézmény fenntartás feladatai társtulajdonosi keretben működik tovább
- Megállapodás az ÁMK Alapító Okiratáról – 1993.03.04. – mivel az ÁMK-ból előbb az iskola majd óvoda is kivált (társulásokhoz történő csatlakozás miatt) oktatási intézményi forma hiánya miatt mint ÁMK tovább nem működtethető
III. Többször módosított, hatályban lévő megállapodások:
- Megállapodás Tófalu önkormányzatával közös intézmények működtetésére -1991.05.20.
- Megállapodás Tófaluval Körjegyzőség működtetéséről – 1991.05.20.
- Tarna Menti Területfejlesztési Társuláshoz csatlakozás – 1994.09.06.
- Horgásztanya működtetéséről megállapodás Tófalu önkormányzatával és a Sporthorgász Egyesülettel
IV. 2006-2010 között kötött megállapodások
- Kicsi Vegyes Kereskedés Üzlet céljára helyiség bérbeadása Berecz Ferencné részére – 2006.12.14. – Berecz Ferencné visszaadta vállalkozását, jelenleg más az üzlet működtetője – lásd 12. pont
- Hivatali pincerész bérbeadása Gulyás Imre részére 2006.12.14.
- Hugli Istvánné részére Egészségház egyik szolgálati lakásának bérbe adása – 2007.03.08.
- ÁMK épületrész bérbeadása az Agria Versenytánc Kht-nak – 2007.07.31.
- Helyiség bérbeadása a rendőrség részére, körzeti megbízotti iroda részére – 2007.04.19.)
- Szolgálgatási szerződés megkötése települési honlap – www.aldebro.hu – üzemeltetésére Juhász Péter vállalkozóval 2007.06.21.
- Csatlakozás a Tisza-Tarna-Rima Menti Helyi Közösséghez (LEADER) 2007.09.20.
- Aldebrő, Kápolna és Tófalu Községek Általános Iskolája létrehozásáról társulási megállapodás megkötése – 2007.05.31.
- Testvérkapcsolat felvétele Mezőgecse településsel 2007.11.15.
- Aldebrő, Feldebrő, Kápolna és Tófalu községek társulási megállapodása a Tarnavölgye Általános Iskola működetéséről – 2008.06.30. – Feldebrő kérte felvételét a társulásba
- Szociális alapellátások biztosítására létrehozott mikrotársulás megállapodásának elfogadása – 2008.12.18.
- Testvérkapcsolati megállapodás megkötése Dobóruszka településsel – 2009.05.10.
- Csatlakozás a Káli Szennyvízelvezetési Önkormányzati Társuláshoz – 2009.09.11.
- Kicsi Vegyes Kereskedés üzlet céljára helyiség bérbeadása Nagyné Balogh Irén vállalkozó részére 2010.02.09.
- Víziközmű Társulás alapítása és abba tagként történő belépés – szennyvíz beruházás – 2010.03.18.
- Óvoda társulási megállapodás – Tündérkert Óvoda Kápolna – elfogadása Aldebrő, Erdőtelek, Kápolna és Tófalu községek által – 2010.05.12.
Aldebrő, 2010. szeptember 15.
Gulyás Imre
körjegyző